Vadgörvinukörvi

Hej hopp! Helt plötsligt fick jag tid och ork till att SKRIVA igen. Dra på trissor. 
 
Det har hänt OTROLIGT mycket på de 5 månader jag varit tyst. Faktiskt väldigt skönt, samtidigt som jag har skrivit av mig mindre och mindre även på sociala medier. Vet inte om jag börjar bli vuxen? 
 
Oh well, senast jag skrev satt jag i min tvåa på landet och arbetade deltid, höll lite pass och såg fram emot sommarjobbet. Nu har jag sommarjobbat, återgått till deltidsarbetet som nu är fördelat på två arbetsplatser, pluggar sista terminen på lärarutbildningen, håller en hel del pass och bor i hus.
 
De flesta vet väl om det men jag har alltså blivit sambo för första (och sista!) gången i mitt liv. Vi som pratade om att INTE stressa in i något och ta allt som det kom ramlade över ett hus till uthyrning som vi blev erbjudna att flytta in i. Så, nu har vi bott här en månad och firar idag ett halvår tillsammans.
 
Ironiskt hur man kan tro en sak om sig själv för att sen få bevisat raka motsatsen. Jag har ju för det första varit en sån som suckat åt människor och undrat varför de har så bråttom. Hur roligt blir livet om man gör allt man vill på en gång och inte har nåt att se fram emot? Nu har jag insett att om det känns rätt så finns det ingen anledning att vänta, om man nu får möjligheten att flytta ihop och framförallt VILL det. Samma sak med vem man blir ihop med. Nätdejting kan vara så fördomsfullt på så sätt. Du klickar i vilka egenskaper du söker och kan gå miste om någon du klickar med för något som du tror är ett problem för dig. Jag skulle ju aldrig kunnat träffa en pälsdjursallergiker, neheeej du, vänd i dörren här kommer du inte in för i mitt liv ska det finnas djur! Eller så inserman att det finns lösningar på det mesta.
 
När jag inte kunde sova häromnatten låg jag och läste gamla inlägg från när jag började skriva och skrattade lite för mig själv. Vilket tempo jag hållit de senaste 7 åren som jag dokumenterat! Helt utan att reflektera över det. Antar det också är ett tecken på att man börjar bli vuxen. Eller gammal...
 
Jag hoppas jag får lite mer tid, ork och vilja att skriva här nu. Har en del inlägg sparade i Utkast-mappen med saker jag vill vädra om. Vi får se. Om inte annat så vet ni ju var jag finns i verkliga livet =) 
Allmänt | |
Upp