Skulle du skämta på samma sätt om en anorektiker?

Min frustration beror inte enbart på att mina keso-scones precis blev torra mjölbullar (jag HAR ju hört att nä, enbart kokosmjöl kan man inte använda men vad gör jag? Tur jag hade lite kvarg kvar från gårdagens go-frulle så jag fick i mig nånting efter dagens alla pass... Men det var det där med rubriken ja...)

I Facebook-flödet kan man få en väldigt tydlig uppfattning om vad människor har för åsikter och etik. Ta bara den här uppmaningen alla har fått om att svepa en öl "för annars blir du skyldig mig ett flak" - alltså say what?! HUR löjligt är det inte? Som tur är finns ju vettiga människor som vänder detta till något positivt och uppmanar folk att göra annat än dricka öl. Vet inte vad jag anser är värst; omoralen i att hetsa andra till att dricka eller det omogna i att hävda "om du inte gör detta så ska jag få detta". Hallå eller? Vilken hjärncell använde du nu? Den som flög ut genom örat eller? (Yepp, i och med det uttalandet sjönk jag väl till deras nivå men jaja, orkar inte vara PK efter de däringa sconesen. Tur de blev misslyckade btw för vad skulle jag annars skyllt min bitterhet på?)

Fast nä, anorektiker har inte med öl att göra. Riktigt. För det som fått mig att vilja radera människor från vänner-listan och förneka att jag någonsin känt dem är skämt i stil med dessa.
Fast istället för denna bild är det bilder på just överviktiga människor. Antingen som tränar och med texten "Girls be like, 2 weeks to Miami" eller en bild på ett gäng överviktiga tjejer och i samma ruta är det en bild på en flock flodhästar. Alltså hallå eller? (Ja, det är så man vinner argumentationer, med uttryck som om man vore 14 förresten) Som jag skriver i rubriken - där kom den - så skulle det väl inte varit OK att lägga upp de skämtbilder som finns på anorektiker? Efter en snabb googling inser jag nämligen att de också finns. Men inte skulle väl de här människorna, som sitter och har en skämskudde framför ansiktet över de feta människorna, kunna dela en sån bild och stå för det? Ingen av de människor som cirkulerar på dessa bilder har självvalt ställt sig framför kameran för att nån ska göra åtlöje av dem! Vad är det roliga i det? "Öhöhöhö, där är nån som är fet, öhöhöhö, gud va kul, öhöhöhö! Som TRÄNAR! Öhöhöhö." Eh, ja? Det säger mer om er som gillar - och delar! - sådana bilder, än om människorna som är på dem. Det var det där med mitt tidigare inlägg om vuxna människor. Det är bara extremt omoget. Punkt.
Allmänt | |
#1 - - Jossan:

Fy fan va sant! Det värsta är att jag kommer på mig själv att fnissa åt bilder på tjocka människor. Ja jag är ju likadan som dom egentligen. Kan det kanske va så att man bara tycker att tjocka människor är lite roliga medan anorektiker är mest bara äckligt? Jag får i stort sett lite kväljningar när det är tjejer med uppblåsta bröst och alla bröstbens "ribbor" kommer fram. Kanske är det lite mullig och gullig vs skelett. Mulligt och gulligt är ju alltid roligare?

Upp